6 Nisan 2008 Pazar

Alet Edevat: Benq P50

Cep bilgisayarları bazı insanlar için lüks sayılsa da, ihtiyaç duyanlar ve hakkını vererek kullananlar için büyük bir nimettir.

Ben de bir ürün tanıtımı yapayım dedim ayaküstü. Yeni çıkan ürünleri teknoloji manyaklarının bloglarından takip edebilirsiniz, ben sizlere nispeten daha eski ama daha sağlam bir fiyat/performans oranına sahip bir aygıt tanıtacağım.

Yıllardan 2008, aylardan Şubat idi. Özellikle kablosuz internet gibi güzel bir teknolojiden faydalanabilmek için bir cep bilgisayarı almaya karar vermiştim. Biraz araştırdıktan sonra, bünyesinde wi-fi bulunduran ancak sadece 450 liraya satılan Benq P50 ile karşılaştım. Şaşırdım haliyle, çünkü en basit örnekle Nokia'nın wi-fi bulunduran modelleri 700 liradan başlıyordu. Sanırım hala değişmemiştir bu fiyatlar. Biraz araştırınca aldım ve pişman olmadım.

Özelliklerini internet üzerinden rahatça bulabilirsiniz ama ben daha çok bu cihazla neler yapabileceğinize yoğunlaşmak istiyorum ki, o fiyata değip değmediğine siz karar verin.

  • İnternete bağlanabilir, sonradan yükleyeceğiniz Opera Browser ile gerçek bir bilgisayar gibi sayfalarda gezinebilirsiniz. 400 Mhz işlemcisiyle çok karışık sayfalar dışında gayet güzel bir performans sergiliyor.
  • Başta Age of Empires, Doom, Quake, Tomb Raider olmak üzere bir çok oyun oynayabilirsiniz, dosbox yükleyerek Dos oyunları bile oynayabilirsiniz.
  • fPSEce adlı emülatörü kurarak PlayStation oyunları oynayabilirsiniz. Evet ben bizzat denedim, biraz yavaş olsa da çalışıyor ve çok keyifli.
  • Word, Excel, müzik ve video uygulamaları zaten her cep bilgisayarı gibi bunda da standart.
  • Kablosuz bağlantı sayesinde radyo ve televizyon da izleyebilirsiniz.

Windows Mobile 2003 kullanması ve kimilerine göre bataryasının yetersiz olması, aklıma gelen dezavantajlar... Gerisine siz karar verin.

Hiç yorum yok: