4 Nisan 2008 Cuma

Oyun: S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl

Ukrayna'nın bozkırlarında silahımla koşturuyordum. O ne! Üç beş at hırsızı kılıklı adam uzaklarda. Birisi beni gördü, saldırmaya başlamaz mı? Çektim silahı, birini alnından, birini gözünden! Derken askerlerden biri radyoaktif bölgeye koşmaz mı? Radyoaktif fırtınaya kapılıp parça pinçik oldu gözlerimin önünde. Arkamı dönüp kaçayım dedim, köpekler kovaladı. Bizim askerlerin kampına zor attım kendimi.

İşte askerlik anısı gibi heyecanla anlatılan bu hikayeler aslında Stalker'ın bize yaşattıkları. Bu aralar deli gibi bu oyunu oynuyorum, anlatmazsam olmaz. Stalker, yapımı beş yıl sürmüş ve geçen sene piyasaya çıkmış olan bir FPS oyunu. Çernobil nükleer enerji santralini de kapsayan bir bölgede geçiyor, zaten bölgenin adı "Bölge" (Zone). Bizzat 1979 yapımı Andrei Tarkovsky filmi olan Stalker'la bu gibi benzerliklerinin mevcut olması ayrı bir güzellik.

Oyunun özellikleri arasında fazlasıyla gerçekçi detayları olması, ışık ve gölge oyunlarının muhteşem yapılmış olması ve mutlaka her oynayışımda bir iki kez "Ananı!" diye zıplamama sebep olacak şekilde korkutucu olması geliyor.

Oyun oynamayı düşünenler için faydalı olacağını düşündüğüm püf noktalar rehberini yakında blogumda yayınlamayı düşünüyorum. Merak edenler takipte kalsın...

Hiç yorum yok: