6 Nisan 2008 Pazar

Oyun: Yeni Başlayanlar için S.T.A.L.K.E.R.

İki gün evvel kendisinden bahsettiğim bu heyecanlı oyun hakkında öneri ve ipuçları vereceğimi söylemiştim. Buyurun, elceğizimle yazdım, faydası dokunması dileğiyle.

Silahlar: Stalker’da ağırlık sınırı nedeniyle en fazla iki silah taşımanız tavsiye edilir. Bu silahlardan birisi tabanca, diğeri tüfek olabilir. Oyunun başlangıcında bu kombinasyonu kullanırken, ilerleyen bölümlerde tabancayı boşverip uzak ve yakın menzil için iki farklı tüfek taşımanız pek güzel olur.

Cephane: Mermilere ihtiyacınız olacak. Her silahın mermisi farklı olduğundan, cesetlerden mermi toplama işleminde seçiminizi dikkatli yapınız. Oyundaki en yaygın mermi tipi 7.62 milimetrelik kalaşnikof mermisi ile 5.56 milimetrelik NATO mermisi. Eğer bu silahlar için cephane toplarsanız, bir başka silahınızın mermisi bittiğinde bu silahlardan birini sağdan soldan bulup aksiyona devam edebilirsiniz. 
Bazen kafaya isabet ettirdiğiniz tek bir mermi ile düşmanı mıhlarken, bazen bütün şarjörü boşaltmanız icap edebilir. Bu gibi durumlar için yanınızda mutlaka 200’den fazla mermi taşıyınız. Çok zorlarsanız ilerleyen bölümlerde 1000 mermiye kadar toplayabilirsiniz, ama bunun taşıma kapasitesi açısından eziyet olduğunu unutmayın.

PDA: Oyunda görevlerinize, diğer stalker’lar içindeki sıralamanıza ve aldığınız notlara bakabileceğiniz bir PDA’nız mevcut. Kurcalayın, inceleyin. 

Görevler: Belli başlı karakterler başta olmak üzere bir çok kişiden görev alabilirsiniz. Bu görevlerin bazılarında süre kısıtlaması oluyor (ki genelde yan görevler için geçerli) o yüzden PDA’nıza göz atmanız tavsiye edilir. Ana görevlerde süre kısıtı olmadığından dilediğiniz gibi takılabilirsiniz. 

Zulalar: Bazen bir ceseti incelediğinizde gudik bir ses eşliğinde PDA ışığınızın yandığını göreceksiniz. Bu, merhum arkadaşın sakladığı ganimetlerin yerini keşfettiğiniz anlamına geliyor ve haritanızda bu ganimetlerin konumu, morcivert bir imge ile gösteriliyor. Bazen sağda solda ilginç zulalar (stash) bulabilirsiniz ancak içi boş olabilir. Bu zulalar, daha sonra bir ceseti incelemenizle birlikte ne hikmetse aktif olabilir bu yüzden dert etmeyiniz, tekrar gidip bakınız.
Karşınıza stash olarak çıkan her türlü sandığı, çantayı, eşik arasını, küçük kaygan delikleri kendinize ait eşyaları saklamak için kullanabilirsiniz. Bu eşyalar çalınmayacak veya kaybolmayacaktır, içiniz rahat olsun.

Minik Harita: Kısa süreli bip sesleri, minik haritanız kapsamında birileri olduğunu gösterir. Bunu haritanın köşesindeki numaralardan anlayabilirsiniz. Yeşil noktalar herhangi bir vasıtayla kanka olduğunuz kişileri gösterir (muhtemelen hayatlarını kurtardığınız için), turuncular ise size düşman veya dost olmayan kişiler. Dostluk çok önemli bir faktör olmadığından, kavga çıkarmadığınız sürece sorun yoktur. Uzaktaki birine nişan aldığınızda imleciniz kırmızı ise tetiğe asılmamanız için hiçbir neden bulunmamaktadır. Haritaya dikkat ediniz, düşmanı tespit ettikten sonra konumu kırmızı bir nokta olarak haritada görünecek ancak birkaç saniye içinde kaybolacaktır. Bu süre içinde düşmanın konumunu göz kararıyla tespit edip davranışa geçmeniz önerilir. Görevsel açıdan, eğer haritada hedefiniz yeşil bir imge değil de beyaz bir ok işaretiyse, muhtemelen ya alt ya da üst katlarda bir yerde, yani farklı bir yükseklikte. “Nerede lan bu” demeden önce araştırmalarınıza devam ediniz.
Son olarak unutulmaması gereken şey, hayvanların ve mutasyona uğramış yaratıkların haritada gözükmedikleri. Gözünüzü dört açın, hatta yer altı laboratuarlarında sekiz açın. Karanlıkta birdenbire görünmez bir yaratık tarafından cırmalanmak pek hoş olmuyor.

Zırhlar: Zırhınız olmadan iki mermilik işiniz var, bu yüzden her daim güçlü bir zırh sahibi olmalısınız. Aman dikkat! Zırhlar zamanla delik deşik oluyor, kalbura dönüyor ve işlevselliğini yitiriyor. Çok güçlü ama yıpranmış bir zırf, bir alt seviyedeki zırhtan daha güçsüz hale gelebiliyor o yüzden zırhınızı gösteren mavi çubuk yarıdan aşağıya indiğinde ne yapıp edip yeni bir zırh edinmeye bakın.
Oyundaki tüm zırhların türlü türlü özellikleri var. Birkaçının gece görüş özelliği var, bir çoğu genellikle yeşil ve bulanık gece görüşü sağlarken bir iki tanesi mavi ve net bir görüş sağlıyor. Yeşil olanı kullanmak yerine kendi gözlerinize güvenmeniz tavsiye edilir.
Kaydadeğer fark yaratan en sıradışı zırh, exoskeleton. Oyunun yarısından çoğunu tamamladığınızda satışa sunulan veya son bölümlerde bir iki tane bulabileceğiniz bu zırh, 200000 ruble (Rus parası) olduğundan elde etmek pek kolay değil ancak oyun boyunca paranızı iyi biriktirmişseniz alabilirsiniz. Bu zırh ile (en azından yıpranana kadar) terminatör gibi gezebilirsiniz. Normalde oyunda 60 kilo olan maksimum taşıma sınırınız bu zırh ile 80 kiloya çıkacağından, son gramına kadar sırtına bir şeyler yüklenmeyi seven oyuncular için çok cazip. Zırhın tek kötü yanı, koşamıyorsunuz. Yavaş ve emin adımlarla yürümeyi sakıncalı bulmayanlar için ideal.

İşitsel Göstergeler: Tehlikeyi belli eden iki ses duyacaksınız. Birincisi frekansı artan bip sesleri, diğeri ise cızırtılar. Cızırtılar elbette radyasyonu belli ediyor ve ne kadar artarsa radyoaktif atomlar vücudunuzda halay çekmeye başlıyor. Radyasyonu geçirmek için viski içebilirsiniz veya antiradyasyon enjeksiyonları kullanabilirsiniz.
Diğer işitsel gösterge olan bip sesleri içinse “anomalies” adını verdiğimiz sakıncalı doğaüstü olaylar için geçerli. Bunların içinde sizi kendi içine çeken, havaya kaldıran ve daha sonra parçalara ayıran hava akımlarından, üzerine adım attığınızda cayır cayır yanmaya başladığınız yüksek ısı dalgamsı hedeler mevcut. Uzak durunuz, durmayanları uyarınız. Bazen düşmanlarınız bunlara kapılınca seyretmesi pek güzel oluyor gerçi.

Artifact: Sağda solda görebileceğiniz, yerde şen çocuklar gibi zıplayarak fıldır fıldır dönüp parlayan şeyler, birer artifact. Bunlardan beş tanesini bel kemerinizde taşıyabiliyorsunuz ve size türlü türlü faydaları bulunuyor. Bazılarının faydadan çok zararı var, o yüzden keyfinizce kullanın.
Yanınızda mutlaka bir tane taşımanız gereken iki artifact: Soul (+600 sağlık verir, bunu bulana kadar +400 veren meat chunk ile idare edebilirsiniz) ve Moonlight (+109 dayanıklılık verir, daha uzun koşar daha az yorulursunuz). Diğer boşluklara bunların negatif etkilerini dengeleyecek bir şeyler koyabilirsiniz. 

1 yorum:

togy dedi ki...

Ellerine sağlık braderim.süper anlatım için ayrıca tenks.elalem clear skya girmiş kafadan biz hala iki tane bandit öldürcez die yırtıoz kendimizi.saol tekrar