12 Mayıs 2008 Pazartesi

Kitap: Yılgın Türkler

Kitap okumak çok güzel bir şey ama benim her zaman yapabildiğim bir şey değil ne yazık ki. Odaklanma konusunda sıkıntı yaşadığımdan mütevellit, rahat okunan ve az lafla çok şey anlatan kitapları seviyorum. Şimdi bahsedeceğim kitap da öyle.

Yılgın Türkler, bir Bülent Akyürek kitabı. Bölümler halinde yazılmış kitapta, aziz milletimizin türlü huylarından bahsedilmiş. Henüz bitirmemiş olsam da ve ara sıra fazla sulandırılmış bir mizah hissi verse de, okuması keyifli bir kitap. Onlarca tarih kitabı okuyabilirsiniz, ama milletçe özeleştiri adına bu esere bir göz atmakta fayda var. Sözümü kitaptan küçük bir alıntı yaparak bitirmek istiyorum:

"Özneyi yüklemden, edatı tümleçten ayırmaya geldim. Yüzyıla yakın bir süredir Türkler övünüyor ama çalışmıyor! Ben artık geçmiş tarihimizle değil, şimdiki tarihle övünmek istiyorum."

Hiç yorum yok: