9 Mart 2010 Salı

Alet Edevat: Nokia 5800 ve Marifetleri

Önceki yazımdan hatırlarsınız, bir adet Nokia 5800 XpressMusic satın almıştım. Pek de sevinmiştim, bayram günü tepinen çocuklar gibi. Kullanmaya başlayalı yaklaşık üç hafta olmuş ve bu süreç boyunca bazı keşiflerde bulundum, ilginç tecrübeler edindim.

Peki bu telefon bana neler yaşattı, ne işime yaradı? Gelin bu ilginç tecrübeleri hep beraber inceleyelim:

  • Dahili GPS sayesinde Ankara yolculuğumdan büyük keyif aldım, yer bulma konusunda gerçek bir nimet.
  • Kocaman ekranında keyifle video izledim, fotoğraflara baktım. Ayrıca müzik kalitesi, geçen aylarda aldığım Mp3 çalar'dan vazgeçmemi sağladı.
  • Warcraft, Broken Sword gibi eski bilgisayar oyunlarını, emülatörleri vasıtasıyla telefonumda oynadım. Bu herkese lazım bir şey değil ama teknolojik bir lütuf.
  • Dahili Wi-Fi sayesinde zırt pırt internete girdim, hem dahili internet gezgini hem de Opera'nın mobil sürümünden memnun kaldım. Skyfire isimli gezginle, internet sayfalarındaki videoları bile izleyebildim.
  • Fring programını kullanarak, Wi-Fi üzerinden görüntülü Skype konuşması yaptım. Evet, yaptım. Oluyor.
  • Spb TV isimli programla yine Wi-Fi üzerinden TRT kanallarını izledim. Olmasa da olurdu ama oldu, ben yine keyif aldım.
  • Snaptu isimli programla Facebook, Twitter gibi sosyal ağlara bağlandım; Facebook'un mobil sitesinden çok daha kullanışlı olduğunu gördüm.
  • 3 Megapiksel kamera ve Avea'nın MMS Plus pakedi sağ olsun, sevgilime ve tanıdıklarıma resimli mesajlar yolladım. Yeni bir şey değil ama ben seve seve kullandım.
  • Remote Desktop Manager adlı programla, internet üzerinden ana bilgisayarıma bağlandım ve telefonumun küçük ekranından büyük bilgisayarımı yönettim.
  • DOSBox programını kurarak nostaljik Dos günlerini yaşadım lakin çok yavaş çalıştı. Neyse.
  • Rehberimdeki kişilere, beni aradıklarında ekranda gözükecek fotoğraflar ekledim.
  • Satın aldığımda paketin içinde gelen 8 GB'lik hafıza kartını, filmler ve şarkılarla vahşice doldurdum. Ayrıca ekranını koruyucuyla kaplattım ve yedek batarya aldım. Manyak oldum.

Hiç yorum yok: